LogoPers

Uitzending Gemist populairste TV & Radio website

Voor de derde keer heeft Uitzending Gemist een award van de Website van het Jaar-verkiezing gewonnen, ditmaal als populairste website in de categorie TV & Radio. De on demand-dienst van de publieke omroep won zowel in 2008 als in 2007 de award in de categorie Entertainment en Lifestyle.
27 november 2009

In de categorie TV & Radio werd Nederland.FM verkozen tot beste website wat betreft inhoud, navigatie en ontwerp. Daarnaast hebben de omroepsites van TROS Radar en BNN veel stemmen gekregen van het publiek.

De populariteit van Uitzending Gemist blijkt nog steeds uit het alsmaar stijgende aantal opgevraagde streams. In 2008 werden ruim 130 miljoen uitzendingen via Uitzending Gemist opgevraagd. In 2009 zijn tot en met oktober al meer dan 120 miljoen uitzendingen opgevraagd. Recordmaand tot nu toe was oktober met 18,7 miljoen opgevraagde streams mede dankzij de populariteit van Boer Zoekt Vrouw op Uitzending Gemist.

Het publiek beoordeelde dit jaar uit 21 categorieën haar favoriet. Per categorie zijn er twee awards: één voor de beste en één voor de populairste website. Ruim 1,3 miljoen mensen brachten via Websitevanhetjaar.nl hun stem uit.

Laatste persberichten
Publieke omroep verlengt succesvol Schooltv-project Film in de klas
NPO Campus Radio presenteert de Viral Top 77
NPO Klassiek maakt met Klassieke Top 400 Stembus muzikale reis door Nederland en Duitsland
NPO FunX lanceert YouTube-serie 'Villa Architrackz' met unieke samenwerkingen tussen artiesten
Onderzoek: Nederlanders hebben meest vertrouwen in journalistiek van publieke omroep
3FM-dj’s Mart Meijer en Sophie Hijlkema rennen Dam tot Damloop voor 3FM Serious Request
Deel deze pagina
NPO Logo
Omroepen
AVROTROS
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)