LogoPers

Uitzending Gemist populairste TV & Radio website

Voor de derde keer heeft Uitzending Gemist een award van de Website van het Jaar-verkiezing gewonnen, ditmaal als populairste website in de categorie TV & Radio. De on demand-dienst van de publieke omroep won zowel in 2008 als in 2007 de award in de categorie Entertainment en Lifestyle.
27 november 2009

In de categorie TV & Radio werd Nederland.FM verkozen tot beste website wat betreft inhoud, navigatie en ontwerp. Daarnaast hebben de omroepsites van TROS Radar en BNN veel stemmen gekregen van het publiek.

De populariteit van Uitzending Gemist blijkt nog steeds uit het alsmaar stijgende aantal opgevraagde streams. In 2008 werden ruim 130 miljoen uitzendingen via Uitzending Gemist opgevraagd. In 2009 zijn tot en met oktober al meer dan 120 miljoen uitzendingen opgevraagd. Recordmaand tot nu toe was oktober met 18,7 miljoen opgevraagde streams mede dankzij de populariteit van Boer Zoekt Vrouw op Uitzending Gemist.

Het publiek beoordeelde dit jaar uit 21 categorieën haar favoriet. Per categorie zijn er twee awards: één voor de beste en één voor de populairste website. Ruim 1,3 miljoen mensen brachten via Websitevanhetjaar.nl hun stem uit.

Laatste persberichten
Britt Dekker en Ron Boszhard winnen Zapp Award ‘Favoriete Zapp duo’
Vooruitblik op 2025: samen sterk voor een betrouwbare Publieke Omroep
Deze programma's van de publieke omroep zijn in 2024 het hoogst gewaardeerd
Joost Oranje genremanager Journalistiek NPO
Top 3 nominaties Zapp Awards bekend; Daan Boom vervangt presentator Klaas van Kruistum
Chef’Special, Bente en S10 & Froukje treden op bij 3FM Awards
Deel deze pagina
NPO Logo
Omroepen
AVROTROS
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)