LogoPers

Uitzending Gemist populairste TV & Radio website

Voor de derde keer heeft Uitzending Gemist een award van de Website van het Jaar-verkiezing gewonnen, ditmaal als populairste website in de categorie TV & Radio. De on demand-dienst van de publieke omroep won zowel in 2008 als in 2007 de award in de categorie Entertainment en Lifestyle.
27 november 2009

In de categorie TV & Radio werd Nederland.FM verkozen tot beste website wat betreft inhoud, navigatie en ontwerp. Daarnaast hebben de omroepsites van TROS Radar en BNN veel stemmen gekregen van het publiek.

De populariteit van Uitzending Gemist blijkt nog steeds uit het alsmaar stijgende aantal opgevraagde streams. In 2008 werden ruim 130 miljoen uitzendingen via Uitzending Gemist opgevraagd. In 2009 zijn tot en met oktober al meer dan 120 miljoen uitzendingen opgevraagd. Recordmaand tot nu toe was oktober met 18,7 miljoen opgevraagde streams mede dankzij de populariteit van Boer Zoekt Vrouw op Uitzending Gemist.

Het publiek beoordeelde dit jaar uit 21 categorieën haar favoriet. Per categorie zijn er twee awards: één voor de beste en één voor de populairste website. Ruim 1,3 miljoen mensen brachten via Websitevanhetjaar.nl hun stem uit.

Laatste persberichten
3FM Serious Request van start met Glazen Huis in Den Bosch
Van kerstfavorieten tot Nieuwjaarsconcert: NPO Klassiek omlijst de feestdagen met muziek
Het aftellen is begonnen: dit kun je verwachten tijdens 3FM Serious Request
Suzan & Freek ontvangen NPO Radio 2 Top 2000 Award
Sterrenteam van Ronald de Boer voor 3FM Serious Request compleet
Oogappels, Het Gouden Uur, Een huis vol, Het Sinterklaasjournaal en Meiden van de Keileweg, 25 jaar later in 2025 het meest gestreamd op NPO Start
Deel deze pagina
NPO Logo
Omroepen
AVROTROS
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)