Uitzending Gemist verhuist naar npo.nl
Met meer dan 300 miljoen opgevraagde video’s per jaar is uitzendinggemist.nl een van de grootste en sterkst groeiende mediasites in Nederland. Dit hangt volgens de Nederlandse Publieke Omroep samen met het steeds populairder wordende ‘video on demand’ - oftewel tv-kijken wanneer en waar je wilt. ‘Nu kijkt 93 procent van de mensen nog gewoon tv, maar bij de jongeren zie je het percentage dat on demand kijkt al oplopen tot dertig procent’, zegt Jeroen Kramers, hoofd marketing en promotie van de NPO. ‘Daar spelen we als publieke omroep steeds meer op in door de mogelijkheden van terugkijken verder te vergroten.’
De site npo.nl is uitgebreider dan het huidige uitzendinggemist.nl. Naast het terugkijken van programma’s, beschikt de site over een tv-gids en is het mogelijk om live te kijken en luisteren naar de publieke zenders. Met een persoonlijk account kunnen favoriete programma’s worden opgeslagen, zodat deze later kunnen worden teruggekeken. Ook is het mogelijk om tips te ontvangen vanuit sociale netwerken. Al deze opties zijn nieuw sinds de verhuizing naar npo.nl. Ook kan er worden gezocht naar programma’s in specifieke genres of van specifieke omroepen.