LogoPers

Z@PP lanceert de virtuele spelwereld: Z@PPzone

Vandaag lanceert Z@PP de Z@PPzone, een virtuele spelwereld voor kinderen tussen de 8 en 12 jaar. In deze wereld kunnen kinderen gamen en met elkaar communiceren. Bovendien is aan deze wereld een spaarsysteem gekoppeld, waarmee kinderen in deze wereld en op de site van Z@PP flappen kunnen sparen. Deze gespaarde punten kunnen zij investeren in de verschillende games. De Z@PPzone is uiteraard helemaal gratis.
21 april 2010

Hoofdrolspelers in de wereld van Z@PPzone zijn de Z@PPers: Olec, Chica, B.B., Spark en Lizz (Characters van Z@PP). Iedere Z@PPer heeft een eigen game die bij zijn of haar karakter past, zoals een puzzel game, platform game, dress-up game, Adventure game of een race. Via de site kan men inloggen op zijn of haar Z@PPprofiel en daarmee de zone betreden. Alle kinderen komen op een centrale plek in de Z@PPzone aan. Om te kunnen manoeuvreren door de wereld maken zij een avatar aan. De kinderen communiceren via hun avatar met elkaar en gebruiken hiervoor speciale signalen (waterballonnen, verfbommetjes en dergelijke) en prefab-berichten. Hierdoor wordt cyberpesten onmogelijk gemaakt.

Bezoekers aan de Z@PPzone kunnen hier tegelijk met hun vriendjes rondlopen en gamen. Een keer per dag is er een battle van 16.00 tot 18.00 uur, waarbij kinderen met elkaar strijden om de highscore van de dag. Ook kun je "op bezoek gaan" in de zone van een Z@PPer (een soort kamer van de Z@PPer).

De Z@PPzone is ontwikkeld door IJsfontein in samenwerking met de NPO. Het design van de avatar en de Z@PPers is gemaakt door Terralemon en Space Babies is verantwoordelijk voor de implementatie van het flappensparen in de website van Z@PP.

Laatste persberichten
Wie bestijgt de troon van De Koninklijke 500?
Sociale partners publieke omroep bereiken resultaat voor nieuwe cao en sociale regeling
Een week vol passie bij NPO Klassiek
Van studio naar festivalweide: luisteraars maken tijdens 3FM Festivalweek kans op festivalkaarten
NPO FunX Awards: eerste namen line-up bekend
Reactie NPO en College van Omroepen op de hervormingsplannen voor de publieke omroep
Deel deze pagina
NPO Logo
Omroepen
AVROTROS
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)