LogoInnovatie

EO in Amsterdam Zuidoost

Veel Nederlandse jongvolwassenen van kleur uit multiculturele kerkgemeenschappen zijn niet bekend met de NPO. Ook jongeren uit de sterk in aantal groeiende migrantenkerken (700 stuks and counting...) worden niet bereikt.

Deze doelgroep had de EO nog niet voldoende in het vizier en dat willen ze veranderen. Ook is diversiteit een belangrijk speerpunt van de NPO, waardoor deze EO-wens ook een breder gedragen wens is. Hoe kan de EO transformeren in een diverse, inclusieve omroep en hoe kan de EO deze groep bereiken?

De volgende vragen staan centraal:

  • Kunnen we deze nieuwe doelgroep bereiken door hen zelf aan de knoppen te zetten?
  • Welk kanaal leent zich het beste voor dit experiment?
  • Hoe kan deze content het beste ingezet worden in EO en/of NPO kanalen?

Gestart wordt met een sprint, waarin samen met mediamakers uit de doelgroep gekeken wordt naar de juiste invulling van dit experiment.

.
NPO Logo
Snel naar
NPO.nl
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)