LogoInnovatie

MoJo De Nieuwe Maan

Kunnen wij door middel van “Live” functionaliteiten op Instagram en Facebook onze community actiever maken? Kunnen wij ons publiek meer mee laten doen in het maatschappelijk debat?

Het afgelopen halfjaar heeft Nouredinne Alterch voor het Youtube kanaal van de Nieuwe maan, de serie Nouredinne vraagt gemaakt. In de serie ondervraagt Nouredinne mensen op straat over allerlei zaken die hun leven in Nederland bepalen. Het succes van de serie op Youtube is de reden om een experiment aan te gaan. Kunnen wij door middel van “Live” functionaliteiten op Instagram en Facebook onze community actiever maken? Kunnen wij ons publiek meer mee laten doen in het maatschappelijk debat?

 

Iedereen draagt een uniek verhaal bij zich, maar niet alles wordt verteld. Het kan als intimiderend ervaren worden om met een hele cameraploeg ergens op te draven. Daarom denken wij bij De Nieuwe Maan dat je met Mobile Journalism dichter op het verhaal staat. Het onderwerp zal ontspannender zijn. Hierdoor bestaat de kans dat het onderwerp zich van een andere kant laat zien. Ook hebben de kijkers meer invloed op onze content.

 

Hoe gaan wij te werk? We gaan met behulp van een smartphone live streamen op Facebook en YouTube. Hier zal Noureddine met een expert of ervaringsdeskundige praten over een onderwerp gerelateerd aan de uitzending. Hier kunnen kijkers via de chatfunctie ook hun eigen vragen stellen.

 

Kortom: Kunnen wij van een passieve kijker een actieve kijker maken?

NPO Logo
Snel naar
NPO.nl
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)