LogoInnovatie

Mood Buddies

Onderzoek naar de inzet van stemmingsherkennings-technologie om de mentale gezondheid van jongeren met een migratie-achtergrond te kunnen peilen.
BNNVARA en Omroep Zwart hebben de krachten gebundeld om te onderzoeken hoe zij samen als omroepen kunnen bijdragen aan het versterken van de mentale gezondheid onder jongeren. De toename in mentale klachten onder jongeren onder de 25 jaar is al lange tijd bekend en een onderwerp wat beiden omroepen recht in hun missie raakt. Deze eerste verkenning bestaat enerzijds uit een technische verkenning van de mogelijkheden op het gebied van 'affective computing' om dagelijks emoties nauwkeurig te meten en daarop in te spelen en anderzijds in een verkenning van de behoefte van jonge gebruikers die mentale klachten ervaren of hebben ervaren. De doelgroep is jongeren tussen de 15 en 25 jaar die bezig zijn met het thema mentale gezondheid waarbij culturele verschillen in achtergrond in opvoeding goed worden meegenomen en gerepresenteerd in het onderzoek. De uitkomst van deze eerste verkenning zullen duidelijke richting geven aan:
  • Bij welk soort meting en interactie de doelgroep zich het meest comfortable voelt;
  • Welke combinatie van metingen een accuraat genoeg beeld geeft in de stemming van de doelgroep;
  • Hoe de doelgroep door ons als omroepen gesteund wil worden op dit thema;
  • Wat voor concept het beste past om een dagelijkse positieve aanwezigheid te bieden in de levens van de doelgroep.
NPO Logo
Snel naar
NPO.nl
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)