LogoInnovatie

NPO3 op Game-tour

De doelgroep van NPO3 gaat streamend en gamend door het leven. NPO3 weet jongeren al goed te bereiken met filmreviews en serielijstjes, maar over gaming maken we nog geen content. In dit gat wil NPO3 springen!

Met NPO3.nl groeien we jaar op jaar in bereik in de jongerendoelgroep 13-24 jaar. Om dit ook in de toekomst voort te zetten, zijn we altijd op zoek naar nieuwe kansen om op in te spelen. Een van deze kansen zou kunnen liggen op het gebied van gaming. We weten dat onze doelgroep veel te vinden is op gaming platforms, maar hoe kunnen wij daar nu op inspringen? Is er een markt voor? En wat moeten we als NPO3 online dan aanbieden?
NPO3 is gestart met een verkenning naar trends en ontwikkelingen. Ook is er een doelgroeponderzoek uitgevoerd. Naar aanleiding van een groot aantal interviews zijn er vier persona's geÏdentificeerd die regelmatig gaming content consumeren. Ondanks dat de persona's veel van elkaar lijken te verschillen bleken zij gedeelde motivaties te hebben voor het kijken van gaming content: informatie verzamelen, beter leren gamen, sociale interactie en vermaak & ontspanning.

Op 17 maart 2022 stond er een ideation sessie gepland waarbij omroepen werden uitgenodigd om mee te denken naar game-kansen voor NPO3 op basis van de trend- en doelgroepverkenning. Deze sessie heeft geleid tot vier nieuwe game-ideeën voor NPO3.
NPO Logo
Snel naar
NPO.nl
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)