LogoInnovatie

VOD Cross-links

De NTR onderzocht de effectiviteit en waardering van doorverwijzingen binnen de programmering. Interactieve doorverwijzingen zijn vaak nà een video te zien in de vorm van eindkaarten (o.a. op YouTube en streamingplatforms). De NTR vroeg zich af of interactieve verwijzingen halverwege een video (crosslink) ook kansrijk kunnen zijn. De verwachting was dat deze doorverwijzingen beter passen bij de inhoud van de video waarin ze zijn verwerkt en daarom zouden ze tot mindere verwarring en irritatie en tot een verhoogde conversie kunnen leiden. In de verkenningsfase is eerst onderzocht welke reeds bestaande methodes en tools gebruikt kunnen worden om crosslinks te implementeren en daar is een overzicht van opgeleverd. Vervolgens heeft de NTR een experiment uitgevoerd met één van deze tools, waarin wordt getest of crosslinks meerwaarde hebben binnen de on-demand content van de NPO.
Conclusie op basis van de resultaten was dat de uiteindelijke werking van een crosslink veel overeenkomsten heeft met een 'gewone' eindkaart. Omdat er momenteel gewerkt wordt aan eindkaarten in de NPO-player is besloten dit experiment voor nu te beëindigen. Bij een uiteindelijke uitrol van eindkaarten binnen de NPO-player en NPO-Start, kan het interessant zijn om de resultaten van beide doorverwijzingen met elkaar te vergelijken.
NPO Logo
Snel naar
NPO.nl
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)