LogoInnovatie

Wearables

Een hulpmiddel via de smartwatch die mensen stimuleert om ondanks de lockdown naar buiten te gaan om te bewegen en hun eigen omgeving (opnieuw) te ontdekken. (Waardoor de Nederlandse natuurgebieden niet overbelast worden)
Onderzoeksvragen
  • HKW (doelgroep) activeren om meer te gaan bewegen?
  • Hoe kunnen we een persoonlijk (location based/onafhankelijk) verhaal vertellen d.m.v. wearables?
  • Hoe kunnen we user generated content d.m.v. wearables genereren?
Aanpak: 
Allereerst heeft BNNVARA tijdens een verkenning een (smartwatch)app ontwikkeld in het thema van 3 op reis en Kassa. Voor de meeste deelnemers was de motivatie om deze app te gebruiken om nieuwe plekken te ontdekken in de eigen regio. Uit de eerste verkenning bleek dat de app ook aanzet om te gaan bewegen.  Daarnaast waren de deelnemers ook bereid hun eigen belevenissen te delen. Momenteel valideert BNNVARA of een wearable-wandeling de community van Vroege Vogels kan verrijken.
NPO Logo
Snel naar
NPO.nl
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)