LogoInnovatie

Wereldse Denkers

Vanwege verschillende redenen is het lastig om filosofen/denkers uit andere landen dan Nederland en onze buurlanden over hun ideeën en visies te zien en horen spreken. Wil je een serie met mensen uit allerlei verschillende landen over de wereld maken, zal je daar nu heen moeten vliegen, of alle mensen op één plek samen brengen, wat logistiek erg lastig is en financieel in de meeste gevallen niet haalbaar. Daarmee missen we een divers geluid van gedachtes en inzichten van mensen over de wereld, terwijl verschillende meningen en visies van de wereldpopulatie juist heel waardevol zijn, zoals je kunt zien in programma’s als What’s The Right Thing To Do en het Brainwash Festival.

Hoofdvraag: : Is er behoefte/interesse bij de beoogde doelgroep 25-45 om video's te bekijken van denkers verspreid over de wereld die zichzelf hebben gefilmd met hun smartphone en kan Mojo daarmee in sommige gevallen een ENG-team vervangen? 

Conclusie:
Het lijkt erop dat mensen in principe geen voorkeur hebben voor een video gefilmd met de smartphone of met een professionele camera. De les hieruit zou daarom zijn, dat deze vorm van Mojo goed inzetbaar is voor video's die (vrijwel) onmogelijk te verkrijgen zijn met een professionele camera. Zo is het geval bij Wereldse Denkers, omdat het financieel en logistiek niet haalbaar is om al deze sprekers verspreid over de wereld te filmen. 
NPO Logo
Snel naar
NPO.nl
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)