LogoPers

Aandeel publieke radio neemt toe

Het luistertijdaandeel van de landelijke publieke radiozenders blijft groeien. Het aandeel is bijna 1,5 procent hoger ten opzichte van vorig jaar en komt uit op 30,2 procent. Vier van de zes landelijke publieke zenders hebben een hoger luistertijdaandeel dan vorig jaar in dezelfde periode (april/mei). Dit blijkt uit de vandaag gepubliceerde cijfers van Continu Luisteronderzoek verzorgd door Intomart GfK in opdracht van het RAB (Radio Advies Bureau).
25 juni 2009

Radio 1 scoort 0.2% hoger dan vorig jaar, Radio 2 met deze meting een half procent boven dat van vorig jaar. In de doelgroep van de zender (35-54 jaar) blijft Radio 2 met 12,8% marktleider.

3FM houdt het luistertijdaandeel van de vorige periode vast en scoort wederom 8,3 procent. In de doelgroep 15-34 jaar groeit het aandeel met 0,4 procent naar 18,7 procent. Het doelgroepcijfer van 3FM is het hoogst sinds voorjaar 2003 met uitzondering van de 3FM Serious Request metingen.

Record voor Radio 5 Nostalgia

Radio 5 Nostalgia heeft een recordbeluistering in de periode april/mei 2009. Het luistertijdaandeel in de doelgroep (55plus) komt op 8,4%. Dat is 0,4% hoger dan het recordcijfer in november/december 2008. Ook het aantal luisteraars is vergeleken met een jaar geleden aanzienlijk gestegen. Het nam met circa 100.000 toe; nu stemmen bijna 600.000 mensen af op de nostalgische dagprogrammering van Radio 5 .

Laatste persberichten
Podcast Componeren of Verzuipen: hoe topwetenschappers en een componist met muziek de wereld gaan redden
NPO Radio 1 brengt de Europese verkiezingen dichtbij huis
NPO Radio 5 viert verjaardag Boudewijn de Groot: een wonderkind van 80
Broederliefde, DYSTINCT en Siggy & D1ns maken line-up FunX Music Awards compleet
Nieuwe zenderstemmen voor NPO 1 en NPO 3
Genomineerden FunX Music Awards bekend: Jonna Fraser grootste kanshebber
Deel deze pagina
NPO Logo
Omroepen
AVROTROS
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)