Aandeel publieke radio neemt toe

Radio 1 scoort 0.2% hoger dan vorig jaar, Radio 2 met deze meting een half procent boven dat van vorig jaar. In de doelgroep van de zender (35-54 jaar) blijft Radio 2 met 12,8% marktleider.
3FM houdt het luistertijdaandeel van de vorige periode vast en scoort wederom 8,3 procent. In de doelgroep 15-34 jaar groeit het aandeel met 0,4 procent naar 18,7 procent. Het doelgroepcijfer van 3FM is het hoogst sinds voorjaar 2003 met uitzondering van de 3FM Serious Request metingen.
Record voor Radio 5 Nostalgia
Radio 5 Nostalgia heeft een recordbeluistering in de periode april/mei 2009. Het luistertijdaandeel in de doelgroep (55plus) komt op 8,4%. Dat is 0,4% hoger dan het recordcijfer in november/december 2008. Ook het aantal luisteraars is vergeleken met een jaar geleden aanzienlijk gestegen. Het nam met circa 100.000 toe; nu stemmen bijna 600.000 mensen af op de nostalgische dagprogrammering van Radio 5 .