LogoPers

Aandeel publieke radio neemt toe

Het luistertijdaandeel van de landelijke publieke radiozenders blijft groeien. Het aandeel is bijna 1,5 procent hoger ten opzichte van vorig jaar en komt uit op 30,2 procent. Vier van de zes landelijke publieke zenders hebben een hoger luistertijdaandeel dan vorig jaar in dezelfde periode (april/mei). Dit blijkt uit de vandaag gepubliceerde cijfers van Continu Luisteronderzoek verzorgd door Intomart GfK in opdracht van het RAB (Radio Advies Bureau).
25 juni 2009

Radio 1 scoort 0.2% hoger dan vorig jaar, Radio 2 met deze meting een half procent boven dat van vorig jaar. In de doelgroep van de zender (35-54 jaar) blijft Radio 2 met 12,8% marktleider.

3FM houdt het luistertijdaandeel van de vorige periode vast en scoort wederom 8,3 procent. In de doelgroep 15-34 jaar groeit het aandeel met 0,4 procent naar 18,7 procent. Het doelgroepcijfer van 3FM is het hoogst sinds voorjaar 2003 met uitzondering van de 3FM Serious Request metingen.

Record voor Radio 5 Nostalgia

Radio 5 Nostalgia heeft een recordbeluistering in de periode april/mei 2009. Het luistertijdaandeel in de doelgroep (55plus) komt op 8,4%. Dat is 0,4% hoger dan het recordcijfer in november/december 2008. Ook het aantal luisteraars is vergeleken met een jaar geleden aanzienlijk gestegen. Het nam met circa 100.000 toe; nu stemmen bijna 600.000 mensen af op de nostalgische dagprogrammering van Radio 5 .

Laatste persberichten
Sociale partners publieke omroep bereiken resultaat voor nieuwe cao en sociale regeling
Een week vol passie bij NPO Klassiek
Van studio naar festivalweide: luisteraars maken tijdens 3FM Festivalweek kans op festivalkaarten
NPO FunX Awards: eerste namen line-up bekend
Reactie NPO en College van Omroepen op de hervormingsplannen voor de publieke omroep
Dit zijn de hoogst gewaardeerde programma's van de publieke omroep in het eerste kwartaal van 2025
Deel deze pagina
NPO Logo
Omroepen
AVROTROS
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)