LogoPers

Bereik Uitzending Gemist groeit ook in 2009

Met meer dan 150 miljoen opgevraagde video's is het bereik van Uitzending Gemist in 2009 met 25% gegroeid ten opzichte van 2008. Per maand gebruikten gemiddeld 2 miljoen unieke bezoekers de website om programma's terug te kijken.
4 februari 2010

Hieruit blijkt dat steeds meer mensen, steeds vaker via internet programma's bekijken.
In 2009 stond de lancering van Uitzending Gemist op mobiel centraal. De iPhone-applicatie was van deze mobiele applicaties veruit de meest succesvolle.

Mobiel
In 2009 werden via mobiel in totaal meer dan 2,7 miljoen video’s opgevraagd. Opvallend is het succes van de iPod touch en iPhone-applicatie. Deze kwam pas in september beschikbaar en is in de laatste vier maanden van 2009 230.000 keer geïnstalleerd. In die periode werden via deze applicatie meer dan 2 miljoen programma's gestart. Hiermee nam deze applicatie het overgrote deel van het bereik van Uitzending Gemist op mobiel tot haar rekening.
Mobiel had in 2009 nog een klein aandeel in het totaal aantal opgevraagde streams. Mede dankzij toestellen als de iPhone is de verwachting dat het aantal opgevraagde video’s via mobiel in 2010 snel zal toenemen.

Website
Bijna 148 miljoen keer is er via de website van Uitzending Gemist in 2009 een video opgevraagd. November was de populairste maand. Mede door het succes van Boer Zoekt Vrouw werden in deze maand meer dan 18 miljoen video’s opgevraagd. De populairste programma's in 2009 waren: Het NOS journaal (8,3 miljoen opgevraagde video’s), BNN's ONM (8 miljoen) en NCRV's Spangas (5,1 miljoen).

 Hier vindt u een grafiek met het aantal opgevraagde programma's per platform en een top 25 van de meest opgevraagde programma's op Uitzendinggemist.nl. De opgevraagde programma’s zijn exclusief livestreams, vodcasts en fragmenten.

Laatste persberichten
NPO Radio 5 introduceert De Schijf van NPO Radio 5
Publieke omroep verlengt succesvol Schooltv-project Film in de klas
NPO Campus Radio presenteert de Viral Top 77
NPO Klassiek maakt met Klassieke Top 400 Stembus muzikale reis door Nederland en Duitsland
NPO FunX lanceert YouTube-serie 'Villa Architrackz' met unieke samenwerkingen tussen artiesten
Onderzoek: Nederlanders hebben meest vertrouwen in journalistiek van publieke omroep
Deel deze pagina
NPO Logo
Omroepen
AVROTROS
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)