Het gaat goed met de NPO!
NPO-voorzitter Shula Rijxman sprak vandaag op de nieuwjaarsreceptie van de NPO van een buitengewoon goed jaar voor de publieke omroep: “We hebben een torenhoog bereik, op tv zijn we onbetwist de grootste en ook onze radiozenders zitten in de lift. Het publiek geeft onze programma’s een dikke acht.”
![](https://media.prod.cc.bijnpo.nl/800_wiezijnwij-npovlaggen-2.jpg)
23 januari 2018
NPO Start, de terugkijk- en on demand dienst van de Nederlandse Publieke Omroep, groeit als kool. Elke dag maakt 1 miljoen Nederlanders gebruik van het inmiddels grootste Nederlandse on demand platform.
Ook met de radiozenders gaat het goed, blijkt uit de luistercijfers van vanmorgen. NPO Radio 2 is, mede dankzij de Top 2000, in november-december de grootste zender van Nederland met een luistertijdaandeel van 15,9%. Het luistertijdaandeel van al onze zenders neemt toe van 28,9 naar 29,2% en NPO Radio 2 noteert het hoogste aandeel in 25 jaar. Rijxman: “We maken prachtige programma’s die je niet wilt missen, waar je samen naar wilt kijken, waar je samen over wilt praten. De P in NPO is er niet voor niets: we zijn van en voor het publiek.”