LogoPers

Het gaat goed met de NPO!

NPO-voorzitter Shula Rijxman sprak vandaag op de nieuwjaarsreceptie van de NPO van een buitengewoon goed jaar voor de publieke omroep: “We hebben een torenhoog bereik, op tv zijn we onbetwist de grootste en ook onze radiozenders zitten in de lift. Het publiek geeft onze programma’s een dikke acht.”
23 januari 2018

NPO Start, de terugkijk- en on demand dienst van de Nederlandse Publieke Omroep, groeit als kool. Elke dag maakt 1 miljoen Nederlanders gebruik van het inmiddels grootste Nederlandse on demand platform.

Ook met de radiozenders gaat het goed, blijkt uit de luistercijfers van vanmorgen. NPO Radio 2 is, mede dankzij de Top 2000, in november-december de grootste zender van Nederland met een luistertijdaandeel van 15,9%. Het luistertijdaandeel van al onze zenders neemt toe van 28,9 naar 29,2% en NPO Radio 2 noteert het hoogste aandeel in 25 jaar. Rijxman: “We maken prachtige programma’s die je niet wilt missen, waar je samen naar wilt kijken, waar je samen over wilt praten. De P in NPO is er niet voor niets: we zijn van en voor het publiek.”

 

Laatste persberichten
#livegoals: NPO 3FM staat vooraan bij optredens van Olivia Rodrigo, Muse en Oscar and the Wolf
Moedig voorwaarts: een gezamenlijke visie van de NPO en de omroepen
3FM Serious Request komt in actie voor Spieren voor Spieren
Jojanneke Doorn en Jurre Bosman leiden Video en Audio NPO
Frenna grote winnaar FunX Awards 2025
Waardering publiek voor NPO onverminderd hoog
Deel deze pagina
NPO Logo
Omroepen
AVROTROS
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)