LogoPers

Het gaat goed met de NPO!

NPO-voorzitter Shula Rijxman sprak vandaag op de nieuwjaarsreceptie van de NPO van een buitengewoon goed jaar voor de publieke omroep: “We hebben een torenhoog bereik, op tv zijn we onbetwist de grootste en ook onze radiozenders zitten in de lift. Het publiek geeft onze programma’s een dikke acht.”
23 januari 2018

NPO Start, de terugkijk- en on demand dienst van de Nederlandse Publieke Omroep, groeit als kool. Elke dag maakt 1 miljoen Nederlanders gebruik van het inmiddels grootste Nederlandse on demand platform.

Ook met de radiozenders gaat het goed, blijkt uit de luistercijfers van vanmorgen. NPO Radio 2 is, mede dankzij de Top 2000, in november-december de grootste zender van Nederland met een luistertijdaandeel van 15,9%. Het luistertijdaandeel van al onze zenders neemt toe van 28,9 naar 29,2% en NPO Radio 2 noteert het hoogste aandeel in 25 jaar. Rijxman: “We maken prachtige programma’s die je niet wilt missen, waar je samen naar wilt kijken, waar je samen over wilt praten. De P in NPO is er niet voor niets: we zijn van en voor het publiek.”

 

Laatste persberichten
NPO Luister Podcast Pitch keert terug na succesvolle eerste editie
Dit zijn de genomineerden voor de Zapp Awards 2025
3FM Serious Request bereikt en raakt vrijwel half Nederland via radio, televisie, on demand en social media
Stembussen geopend voor NPO Zapp Awards 2025
NPO Radio 2 Top 2000 spectaculair gestart met vernieuwde openingsshow
3FM Serious Request haalt met Glazen Huis €11.513.485,- op voor Metakids
Deel deze pagina
NPO Logo
Omroepen
AVROTROS
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)