LogoPers

Nederlandse publieke omroep pakt uit met armoede

Van 25 november 2012 tot 2 december 2012 staat de programmering van de gehele publieke omroep in het teken van armoede. 
13 juli 2012

Hiermee sluit de Nederlandse publieke omroep op radio, internet en televisie aan op de wereldwijde themaweek Why Poverty?, waaraan omroepen uit ruim vijftig landen zich verbinden.

Armoede staat gelijk aan ellende, maar biedt ook kansen. De themaweek zet armoede op de kaart vanuit de opvatting dat armoede een oplosbaar probleem is, waarbij overheid, bedrijfsleven, maatschappelijke organisaties waaronder NGO’s en burgers, allemaal hun eigen rol vervullen. 

In de themaweek draait het om oplossingen die aanzetten tot navolging en inspiratoren die prikkelen tot actie. Strijdvaardig, met geloof in een uitweg en vertrouwen in een andere wereld. Welke mensen, instanties en bedrijven doen het goed? Wie zijn de helden van Nederland? Wat werkt, wat helpt, en hoe? En, belangrijker, hoe kan je zelf iets veranderen, bijdragen, verbeteren?

Ruim vijftig nationale omroepen wereldwijd verbinden zich aan de themaweek. Een unieke samenwerking, waarmee een publiek van 800 miljoen mensen wordt bereikt. Ook in Nederland zal de gezamenlijkheid van de publieke omroepen een miljoenenpubliek aanspreken via radio, televisie, transmedia platforms, interactieve media en culturele evenementen. 

De week start met een Kick-Off dag in Utrecht op zondag 25 november, waarbij op meerdere locaties in de stad culturele programmering, debatten, acties, live uitzendingen, performances en lezingen plaatsvinden. De kick-off dag is een samenwerking met Culturele Zondagen uit Utrecht.

Laatste persberichten
NPO Radio 5 introduceert De Schijf van NPO Radio 5
Publieke omroep verlengt succesvol Schooltv-project Film in de klas
NPO Campus Radio presenteert de Viral Top 77
NPO Klassiek maakt met Klassieke Top 400 Stembus muzikale reis door Nederland en Duitsland
NPO FunX lanceert YouTube-serie 'Villa Architrackz' met unieke samenwerkingen tussen artiesten
Onderzoek: Nederlanders hebben meest vertrouwen in journalistiek van publieke omroep
Deel deze pagina
NPO Logo
Omroepen
AVROTROS
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)