LogoPers

Nieuwe positionering Nederland 3

Vanaf vandaag is de look and feel van publieke televisiezender Nederland 3 helemaal vernieuwd. Nederland 3 wil hiermee zijn programma’s nog meer laten aansluiten bij het publiek.
16 april 2010

Zowel de vormgeving voor promotie als de Sterleaders (korte filmpjes tussen programma’s en Sterblok) zijn veranderd.  Sinds de introductie van het ‘nieuwe Nederland 3’ in 2006 heeft deze zender zich steeds meer ontwikkeld tot een jonge en innovatieve zender. “Op die ontwikkeling sluit de nieuwe positionering goed aan: het fantasievolle, eigenzinnige karakter blijft, maar het beeld is veel menselijker dan voorheen” zegt Jeroen Kramers, manager marketing & promotie bij de NPO. In totaal zijn er achttien werelden gecreëerd aan de hand van thema’s die passen bij het profiel van Nederland 3. Deze werelden zijn onder andere: media, reizen, muziek, humor, uitgaan en Europees voetbal.

Inmiddels heeft het kijkerspanel van TV Lab als eerste kennis kunnen maken met de nieuwe idents. Uit deze eerste kennismaking kwamen onder andere de volgende reacties naar voren:
"De sportieve ident, dit spreekt me erg aan. Ik hou van sport, en voor mij is Nederland 3 deels sport (Champions League enz)."

"De ident met de grote groep mensen vond ik het beste. Deze ident was sprekend, vrolijk en helder. Het verwees niet een één enkele thematiek maar gaf wel het gevoel dat Nederland 3 een publieke omroep is voor iedereen."

"Ik vind ze over het algemeen allemaal even goed, ik vind het concept zeer sterk en het ziet er allemaal erg grafisch uit. Daar moet je wel van houden. Het is direct duidelijk dat het gaat om verschillende thema's en dat is ook overzichtelijk en aantrekkelijk."

Laatste persberichten
In september gratis tickets tijdens 3FM Ticketmaand
De NPO steunt initiatief voor monument gevallen omroepmedewerkers Tweede Wereldoorlog
Publieke omroep dit najaar met nieuwe talkshows, hoogstaande dramaseries en bijzondere verhalen over Nederland op alle platforms
Dit najaar liggen kinderen in een deuk bij NPO Zapp
NPO Radio 2 week lang in actie voor KWF
Dag van de Zeezenders op NPO Radio 5
Deel deze pagina
NPO Logo
Omroepen
AVROTROS
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)