LogoPers

NPO FunX blijft groeien onder stadsjongeren

Het weekbereik van NPO FunX is dit jaar onder jongeren van 15 tot 35 jaar in de vier grote steden gestegen naar 19%. Dit blijkt uit onderzoek dat is uitgevoerd door onderzoeksbureau Motivaction in opdracht van NPO FunX. De jongerenzender is daarmee de nummer vier van best beluisterde radiozenders onder stadsjongeren.
14 september 2017

Het bereik van NPO FunX blijft groeien onder de jongste doelgroep. In drie jaar tijd is het weekbereik onder stadsjongeren van NPO FunX toegenomen met 35%. NPO FunX is veruit het best beluisterde radiostation onder stadsjongeren met een Turkse, Marokkaanse, Surinaamse en Antilliaanse achtergrond. De jongerenzender wordt het best beluisterd door jongeren tussen de 15 en 24 jaar. In deze groep is het weekbereik van NPO FunX gestegen van 17% in 2016 naar 22% in 2017. Hiermee is NPO FunX de enige radiozender die significant beter scoort onder het jongste deel van haar doelgroep.

Niels Hoogland, zendermanager NPO FunX: "We zijn nu voor het eerst in de vier grote steden onder 15-35 jarigen de best beluisterde publieke radiozender. Ik ben trots dat we weer in weekbereik zijn gestegen en NPO FunX zich opnieuw bewijst als jongste en meest diverse mediamerk van Nederland. Meer en meer jonge luisteraars weten The Sound of the City te vinden en te waarderen. Dat bewijst dat onze muziek en informatie relevant is voor onze doelgroep en hun leefwereld."

Het onderzoek is door Motivaction uitgevoerd onder 2595 autochtone, Turkse, Marokkaanse, Surinaamse en Antilliaanse Nederlanders tussen de 15 en 35 jaar. De onderzoeksopzet en -uitvoering voor de bereiksmeting zijn goedgekeurd door Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO). De resultaten zijn niet afkomstig uit het NLO en om die reden kunnen er afwijkingen zijn.

Laatste persberichten
VPRO-serie De Freek tapes in première in Tuschinski
Top 10 “3FM Top Zeroes Tot Nu” bekend
Proces voor nieuwe bestuursvoorzitter NPO van start
Finalisten NPO Luister Podcast Pitch 2025 bekend
Reizigers Utrecht Centraal geconfronteerd met dilemma’s uit NPO-hitserie Elixer
NPO Radio 5 steekt de handen uit de mouwen
Deel deze pagina
NPO Logo
Omroepen
AVROTROS
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)