LogoPers

NPO geeft interactieve tv-dienst HbbTV impuls

De NPO gaat meer aan de weg timmeren met HbbTV, de techniek die interactie bij televisieprogramma’s via de rode knop op de afstandsbediening mogelijk maakt. Dit kondigde NPO-bestuursvoorzitter Henk Hagoort donderdag 23 juni aan op het Mediapark Jaarcongres in Hilversum.
23 juni 2016

Met HbbTV kunnen kijkers informatie opvragen, meepraten of meespelen met programma’s. “We willen de traditionele televisie-ervaring verrijken met alle mooie extra’s die de omroepen online aanbieden”, aldus Henk Hagoort. “Bij diverse programma’s zijn al goede ervaringen opgedaan met interactieve toepassingen. Zo kon je laatst meespelen met de Nationale Natuurquiz. Daarnaast gaan we de kijker via de rode knop navigeren naar verdiepende programma’s of extra materiaal op andere NPO-kanalen of platforms. We kunnen daarbij nu ook inspelen op het kijkgedrag en de persoonlijke voorkeuren van de kijker.”

Tegen het einde van het jaar gaat de NPO meer bekendheid geven aan HbbTV. Hagoort onthulde tijdens het congres een speciaal icoon om kijkers te attenderen op de interactieve extra’s bij programma’s. Dit icoon is ontwikkeld in een samenwerkingsverband van NPO, SBS en RTL. Voor geïnteresseerden in interactieve televisie is afgelopen donderdag al de website drukoprood.nl online gegaan.

Laatste persberichten
Publieke omroep dit najaar met nieuwe talkshows, hoogstaande dramaseries en bijzondere verhalen over Nederland op alle platforms
Dit najaar liggen kinderen in een deuk bij NPO Zapp
NPO Radio 2 week lang in actie voor KWF
Dag van de Zeezenders op NPO Radio 5
Europapa van Joost Klein bovenaan 3FM Festival Top 1003
Recordcijfers voor RadiOlympia op NPO Radio 1
Deel deze pagina
NPO Logo
Omroepen
AVROTROS
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)