LogoPers

NPO geeft interactieve tv-dienst HbbTV impuls

De NPO gaat meer aan de weg timmeren met HbbTV, de techniek die interactie bij televisieprogramma’s via de rode knop op de afstandsbediening mogelijk maakt. Dit kondigde NPO-bestuursvoorzitter Henk Hagoort donderdag 23 juni aan op het Mediapark Jaarcongres in Hilversum.
23 juni 2016

Met HbbTV kunnen kijkers informatie opvragen, meepraten of meespelen met programma’s. “We willen de traditionele televisie-ervaring verrijken met alle mooie extra’s die de omroepen online aanbieden”, aldus Henk Hagoort. “Bij diverse programma’s zijn al goede ervaringen opgedaan met interactieve toepassingen. Zo kon je laatst meespelen met de Nationale Natuurquiz. Daarnaast gaan we de kijker via de rode knop navigeren naar verdiepende programma’s of extra materiaal op andere NPO-kanalen of platforms. We kunnen daarbij nu ook inspelen op het kijkgedrag en de persoonlijke voorkeuren van de kijker.”

Tegen het einde van het jaar gaat de NPO meer bekendheid geven aan HbbTV. Hagoort onthulde tijdens het congres een speciaal icoon om kijkers te attenderen op de interactieve extra’s bij programma’s. Dit icoon is ontwikkeld in een samenwerkingsverband van NPO, SBS en RTL. Voor geïnteresseerden in interactieve televisie is afgelopen donderdag al de website drukoprood.nl online gegaan.

Laatste persberichten
Saved by the bell: 3FM-dj Andres Odijk lanceert TikTok-stream voor scholieren tijdens examenperiode
Publieke omroep brengt vervolg op spraakmakende campagne De plek van ons allemaal
Frenna en Ronnie Flex grootste kanshebbers FunX Awards, Noa Lang voor het eerst genomineerd
Wie bestijgt de troon van De Koninklijke 500?
Sociale partners publieke omroep bereiken resultaat voor nieuwe cao en sociale regeling
Een week vol passie bij NPO Klassiek
Deel deze pagina
NPO Logo
Omroepen
AVROTROS
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)