NPO Radio 2 blijft groeien in 2017
Jurre Bosman, directeur NPO radio, is blij verrast met de stijgende lijn van NPO Radio 2: ‘Het is mooi om te zien dat luisteraars de gewijzigde koers van NPO Radio 2 waarderen: een nieuwe programmering, met nieuwe DJ’s en een aangescherpt en zeer herkenbaar zenderprofiel. Een publieke zender met muziek, nieuws, interactie en actuele onderwerpen waar de luisteraar zich in herkent.'
De overige publieke zenders zijn nagenoeg stabiel ten opzichte van een jaar geleden. NPO 3FM komt uit op een aandeel van 6,2% en levert hiermee luisteraandeel in. ‘Maar,’ benadrukt Jurre Bosman, ‘bij NPO 3FM zie je dat de zender zich tegelijkertijd doorontwikkelt tot een 360 graden jongerenmerk, waar we jonge luisteraars via diverse platformen uitstekend weten te bereiken.’
Lees hier de blog van Jurre Bosman
De luistercijfers zijn afkomstig van Nationaal Luister Onderzoek (NLO). De online cijfers zijn afkomstig uit ComScore.