LogoPers

Seminar over opinieonderzoek en de media

‘Voor of tegen een kandidaat-premier’, ‘de voorkeur voor een bepaald product of dienst’ of het oordelen over ‘het winnen van een gigolo bij een abonnement’. 
31 mei 2010

De uitslagen op deze (internet-) enquêtevragen krijgen aandacht in de media en hebben een effect in de maatschappij. Aanstaande woensdag 2 juni 2010 organiseren het CBS en het Nederlandstalig Platform voor Survey-Onderzoek (NPSO) het seminar 'Surprise of Survey’. De NPO is partner van dit seminar.

Het seminar gaat over de effecten van publiciteit en kwaliteit van (internet)survey-onderzoeken en opiniepeilingen. Doel van de dag is met elkaar te discussiëren over de mogelijkheid om snelheid en aantrekkelijkheid van nieuws te koppelen aan kennis over en vormen van kwaliteitcriteria voor surveyonderzoek. Het seminar vindt plaats in de Beurs van Berlage in Amsterdam en duurt van 14.00 tot 16.30 uur. Gastsprekers zijn onder andere Tom van Dijk (Intomart GfK), prof. Jelke Bethlehem (UvA, CBS), prof . Jaak Billiet (Leuven) en Margo Smit van NVOJ. 

Klik hier om je voor 'Surprise of Survey’ aan te melden.

Laatste persberichten
NPO Zapp: al 20 jaar educatief, inspirerend en onafhankelijk
Keep Kalm en kies Klassiek: stem op de Kalm Top 50
De publieke omroep staat ook deze zomer aan
#livegoals: NPO 3FM staat vooraan bij optredens van Olivia Rodrigo, Muse en Oscar and the Wolf
Moedig voorwaarts: een gezamenlijke visie van de NPO en de omroepen
3FM Serious Request komt in actie voor Spieren voor Spieren
Deel deze pagina
NPO Logo
Omroepen
AVROTROS
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)