LogoPers

Songfestival met gebarentolk bereikt 262.000 mensen via tv

NPO 1 extra wist zaterdagavond 262.000 mensen te bereiken met de spannende ontknoping van het Eurovisie Songfestival op tv. Daarnaast werd de livestream van NPO 1 extra op NPO Start circa 68.000 keer opgestart. Het NPO-themakanaal bood dit jaar voor het eerst de mogelijkheid om de uitzending te bekijken met gebarentolk en signdancers.
20 mei 2019

Een enthousiaste groep van 17 tolken en signdancers zorgden op NPO 1 extra tijdens de tweede halve finale (met het optreden van Duncan Laurence) en de finale voor een unieke beleving voor de dove of slechthorende kijker die op deze manier ook het ritme en de sfeer van een lied goed meekrijgt.

Tijdens de tweede halve finale donderdag bereikte NPO 1 extra via de tv 216.000 kijkers. De livestream via NPO Start werd toen circa 30.000 keer opgestart.

Op NPO 1 werd de finale van het Eurovisie Songfestival zaterdagavond gemiddeld door 4,4 miljoen mensen bekeken. Dat aantal liep op naar 5,3 miljoen bij het optreden van Duncan Laurence. Via NPO Start keken een half miljoen mensen naar de finale.

Laatste persberichten
Britt Dekker en Ron Boszhard winnen Zapp Award ‘Favoriete Zapp duo’
Vooruitblik op 2025: samen sterk voor een betrouwbare Publieke Omroep
Deze programma's van de publieke omroep zijn in 2024 het hoogst gewaardeerd
Joost Oranje genremanager Journalistiek NPO
Top 3 nominaties Zapp Awards bekend; Daan Boom vervangt presentator Klaas van Kruistum
Chef’Special, Bente en S10 & Froukje treden op bij 3FM Awards
Deel deze pagina
NPO Logo
Omroepen
AVROTROS
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)