LogoPers

Tv-zenders NPO in nieuwe vormgeving

De tv-zenders NPO 1, NPO 2 en NPO 3 hebben vanaf vandaag een nieuwe netstyling. Het gaat om de vormgeving van promo’s voor programma’s en de netten zelf, inclusief audio, en de overgangen rond de STER-blokken. Aan de logo’s van de zenders is niets veranderd.
16 april 2018


Met de nieuwe netstyling wil de NPO de profielen van de tv-zenders scherper neerzetten. Ook zorgt de vormgeving voor vloeiender overgangen tussen programma’s, promo’s en STER-blokken.

Frans Klein, directeur video van de NPO: “Met de nieuwe vormgeving willen we de identiteit van elke zender versterken en aansluiten op de belevingswereld en het kijkgedrag van de doelgroep. Tegelijk moet duidelijk zijn dat de styling van elk net tot één familie behoort. De ontwerpers zijn daar uitstekend in geslaagd.”

NPO 1 wordt neergezet als de nationale zender. Toonaangevend, openhartig en voor een breed publiek. NPO 2 blijft de verdiepende zender. Toegankelijk, doordacht en voor een nieuwsgierig publiek. NPO 3 is de jongerenzender. Een tikje rebels, tolerant en voor een publiek dat graag wil worden uitgedaagd.

De netstyling is ontwikkeld door meerdere Nederlandse creatieve bureaus en verdient daarmee het label Dutch Design.

Laatste persberichten
#livegoals: NPO 3FM staat vooraan bij optredens van Olivia Rodrigo, Muse en Oscar and the Wolf
Moedig voorwaarts: een gezamenlijke visie van de NPO en de omroepen
3FM Serious Request komt in actie voor Spieren voor Spieren
Jojanneke Doorn en Jurre Bosman leiden Video en Audio NPO
Frenna grote winnaar FunX Awards 2025
Waardering publiek voor NPO onverminderd hoog
Deel deze pagina
NPO Logo
Omroepen
AVROTROS
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)