LogoPers

Tv-zenders NPO in nieuwe vormgeving

De tv-zenders NPO 1, NPO 2 en NPO 3 hebben vanaf vandaag een nieuwe netstyling. Het gaat om de vormgeving van promo’s voor programma’s en de netten zelf, inclusief audio, en de overgangen rond de STER-blokken. Aan de logo’s van de zenders is niets veranderd.
16 april 2018


Met de nieuwe netstyling wil de NPO de profielen van de tv-zenders scherper neerzetten. Ook zorgt de vormgeving voor vloeiender overgangen tussen programma’s, promo’s en STER-blokken.

Frans Klein, directeur video van de NPO: “Met de nieuwe vormgeving willen we de identiteit van elke zender versterken en aansluiten op de belevingswereld en het kijkgedrag van de doelgroep. Tegelijk moet duidelijk zijn dat de styling van elk net tot één familie behoort. De ontwerpers zijn daar uitstekend in geslaagd.”

NPO 1 wordt neergezet als de nationale zender. Toonaangevend, openhartig en voor een breed publiek. NPO 2 blijft de verdiepende zender. Toegankelijk, doordacht en voor een nieuwsgierig publiek. NPO 3 is de jongerenzender. Een tikje rebels, tolerant en voor een publiek dat graag wil worden uitgedaagd.

De netstyling is ontwikkeld door meerdere Nederlandse creatieve bureaus en verdient daarmee het label Dutch Design.

Laatste persberichten
NPO Radio 1 brengt de Europese verkiezingen dichtbij huis
NPO Radio 5 viert verjaardag Boudewijn de Groot: een wonderkind van 80
Broederliefde, DYSTINCT en Siggy & D1ns maken line-up FunX Music Awards compleet
Nieuwe zenderstemmen voor NPO 1 en NPO 3
Genomineerden FunX Music Awards bekend: Jonna Fraser grootste kanshebber
3FM viert Songfestival met EuropapaParty en EuropaParade
Deel deze pagina
NPO Logo
Omroepen
AVROTROS
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)