LogoPers

Veel belangstelling uit Azië voor NPO-documentaires

Nederlandse documentaires zijn populair in Azië. Dit bleek afgelopen week tijdens de internationale tv-beurs MIPCOM in Cannes.
24 oktober 2016

“De publieke omroep in Hong Kong heeft Langs de oevers van de Yangtze (VPRO) aangekocht, evenals een aantal documentaires uit Tegenlicht (VPRO)”, meldt Kaisa Kriek van NPO Sales. Ook de publieke omroep in Vietnam en de Russische nieuwszender Russia Today TV kochten Tegenlicht-documentaires aan. En vanuit Zuid-Korea was er belangstelling voor documentaires van de VPRO en KRO-NCRV.

Naast documentaires deden ook de jeugdprogramma’s het goed. Kaisa: “We hadden tien nieuwe programma’s in de digitale videotheek van MIPJUNIOR. Er is veel gescreend. Vooral de educatieve jeugdserie Full Proof (NTR - foto), genomineerd voor een International Emmy Kids Award, was populair.” De serie is tijdens de MIPCOM verkocht aan de internationale educatieve distributeur Da Vinci Media en zal vanaf 2017 in zestien verschillende taalversies te zien zijn in een groot aantal landen, waaronder in Oost-Europa, Rusland, Afrika, India en het Midden Oosten. 

SRF Zwitserland en ARTE Frankrijk kochten een aantal jeugddocumentaires aan, onder andere uit de veelgeprezen serie Mensjesrechten (EO/IKON DOCS). Deze serie viel vorige week in de prijzen tijdens Cinekid in Amsterdam.

Laatste persberichten
3FM Serious Request door de grens van €1 miljoen
Nieuwe serie in de maak gebaseerd op klassieker Jan, Jans en de kinderen voor NPO Zapp
RONDÉ maakt themalied voor 3FM Serious Request
Pointer Prebunks wint NPO Innovatie Award 2024 voor vernieuwende contentvorm tegen desinformatie
Stemmen voor 26e NPO Radio 2 Top 2000 is gestart
Record luistertijdaandeel voor NPO Radio 5
Deel deze pagina
NPO Logo
Omroepen
AVROTROS
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)