LogoOver NPO

Crossmediale strategie houdt onderwerp op de agenda

De Toekomst is Grijs (MAX)

Vergrijzing is een van de grootse uitdagingen van Nederland. Toch ging het er in de verkiezingen niet of nauwelijks over. In De Toekomst is Grijs onderzoekt MAX de effecten van een kantelende bevolkingssamenstelling. Hoe ziet ons land er in 2040 uit als we nu niks doen, terwijl dan een op de vier Nederlanders boven de 65 is en er meer dan 2 miljoen 80-plussers zijn? MAX brengt, samen met het publiek, initiatieven in kaart, spreekt met experts die zich druk maken over de almaar toenemende vergrijzing en gaat op zoek naar oplossingen in een debat. Dat doen we met oud én jong, want vergrijzing is iets waar iedereen mee te maken heeft.

Om oud én jong te kunnen bereiken én het gesprek over een moeilijk en confronterend thema te starten, bestaat De Toekomst is Grijs uit een podcast, televisieserie en een debat dat op tv en in audiovorm wordt uitgezonden. Een integraal project met een innovatieve publicatiestrategie. Waar tot nu toe altijd werd gekozen voor het in één keer publiceren van alle mediaonderdelen is hier voor een andere strategie gekozen. Hierdoor is het gelukt om het thema voor een langere periode op de agenda te krijgen én te houden. Vanaf de start van de podcast in november 2023, t/m het debat in februari 2024.

Ook interessant

Naar alle impactvolle voorbeelden
EOVerbinding & SamenlevingEducatie
Serie kantelt mening opperrabbijn over Joodse Raad
De Joodse Raad (EO)
BNNVARANieuws & Debat
Beerput rond PFAS in Dordrecht gaat open
Zembla (BNNVARA)
MAXNieuws & Debat
MAX Ombudsman voorkomt onterechte terugvorderingen
Meldpunt (MAX)
NPO Logo
Snel naar
Toegankelijkheid
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)