LogoOver NPO

Waardevolle bron voor nieuwkomers

Net in Nederland (NTR)

In februari 2023 werden Turkije en Syrië getroffen door een hevige aardbeving. Veel van de nieuwkomers in Nederland komen uit die regio en hebben er familie en bekenden wonen. Het platform Net in Nederland (NiNL) bewees voor hen zijn waarde als plek waar informatie snel en adequaat gedeeld werd. Daarnaast zorgde de crisis rond de asielopvang en de val van het kabinet op het asielbeleid voor veel vraag naar informatie. Net in Nederland maakte diverse ‘stories’ over gezinshereniging en de opvangcrisis om duidelijk te maken wat er aan de hand is. Ondertussen zijn de algemene informatieve stories aangevuld met een reeks over het onderwijs in Nederland.

NiNL heeft op Facebook meer dan 50.000 volgers, waarvan ruim 75% tussen de 18 en 45 jaar oud is. NiNL bereikt hiermee een doelgroep die vaak voor het eerst geïntroduceerd wordt bij de NPO.

Masterclasses voor gevluchte mediamakers

In het najaar organiseerde het platform een reeks masterclasses voor 10 gevluchte mediamakers. Zij kregen een introductie bij de NPO, vergrootten hun netwerk, kregen rondleidingen bij de NOS en Nieuwsuur en volgden masterclasses van experts.

Ook interessant

Naar alle impactvolle voorbeelden
NTRVerbinding & Samenleving
Vernieuwde programmering verbindt moslims en niet-moslims
Programmering Ramadan (NTR)
NOS/NTRNieuws & Debat
Spraakmakend interview werkte in formatie door
Nieuwsuur (NOS/NTR)
NOS/NTRNieuws & Debat
Nieuw fenomeen om zelf vorm te geven aan levenseinde
Nieuwsuur (NOS/NTR)
NPO Logo
Snel naar
Toegankelijkheid
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)