LogoOver NPO

Robert Fortuijn

Contentmanager NPO Zapp/Zappelin

Als contentmanager van NPO Zapp & Zappelin stuurt Robert Fortuijn twee volwaardige mediamerken aan. Veilige plekken waar kinderen en ouders terecht kunnen voor leerzame, inspirerende en ontspannende programma’s.

“Samen met omroepen, producenten en makers werken we dagelijks aan een divers en kwalitatief sterk programma-aanbod voor de veeleisende doelgroep. En dat via alle kanalen die we ter beschikking hebben: lineair, on demand en online”, aldus Robert. Zapp en Zappelin zijn marktleider van kindertelevisie in Nederland.

Als kroon op het werk van deze 360 graden strategie noemt Robert de vernieuwde Zapp-app: hét startpunt voor kinderen om alle content van Zapp te vinden en de interactie aan te gaan met quizzen en het meespelen met tv-programma’s. Robert: “De app is het clubhuis waar alles samen komt en waar je bij wilt horen.”

Kindertijd
Robert Fortuijn ziet een belangrijke rol weggelegd voor publieke kinderprogrammering in het leven van de doelgroep: “Herinneringen die je maakt in je kindertijd gaan de rest van je leven mee. Onze ambitie is daarom om een mooie mix van content te bieden die kinderen raakt in hun leefwereld, waarin ze zich herkennen en die soms ook lastige onderwerpen bespreekbaar maakt. We zijn dichtbij en geven handvaten om uitdagingen aan te gaan en bieden kinderen ook gewoon heel veel lol!”

NPO Logo
Snel naar
Toegankelijkheid
Algemene inkoopvoorwaarden
Privacy en security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)