LogoOver NPO

Overkoepelende externe klachtencommissie ongewenste omgangsvormen

Mensen die een klacht willen indienen op het gebied van ongewenste omgangsvormen in de werksituatie binnen de publieke omroep kunnen ook terecht bij een overkoepelende externe klachtencommissie.

Voor wie en welke klachten is deze klachtencommissie aanspreekbaar?
  • Alle medewerkers van de publieke omroep kunnen terecht bij de commissie als zij een klacht willen indienen op het gebied van ongewenste omgangsvormen.
  • Met alle medewerkers wordt bedoeld: iedereen die bij werkzaamheden van een omroep betrokken is of betrokken is geweest. Dat betekent dus alle collega’s met een directe of indirecte werkrelatie met de omroep (zoals onder meer werknemer, stagiair, uitzendkracht, gedetacheerde of ZZP-er) en ook mensen die deelnemen (of deelgenomen hebben) aan een programma of een opname bijwonen. Ook collega’s die bij een omroep werkzaam zijn geweest, kunnen een klacht bij de commissie indienen.
  • Het emailadres hiervoor is Klachtencommissie.ongewensteomgangsvormen@publiekeomroep.nl.
  • In de klachtenregeling - zie de download hieronder - staat welke informatie er in de klacht moet staan.
  • Onder ongewenste omgangsvormen wordt verstaan: gedrag dat wordt aangemerkt als intimidatie, pesten, agressie, discriminatie, geweld of seksuele intimidatie.
  • Klachten moeten gaan over het gedrag van personen (werknemer, stagiair, uitzendkracht, gedetacheerde of zzp-er) die werkzaamheden bij of voor de publieke omroep verrichten of hebben verricht.
  • Na het onderzoeken van een binnenkomende klacht brengt de commissie advies uit aan het hoogste uitvoerende orgaan of aan het toezichthoudende orgaan van de bij de klacht betrokken omroep(en).

Downloads

NPO Logo
Snel naar
Toegankelijkheid
Algemene voorwaarden
Privacy en Security
Cookiebeleid
Adverteren (Ster)