Wie zijn wij?

De NPO heeft een publieke taak: van waarde zijn voor elk individu en voor de samenleving als geheel. De behoeften van ons publiek, met al zijn achtergronden en opvattingen, zijn daarbij leidend. Dat willen we ook weerspiegelen in de personeelsbezetting van onze organisatie. Wij geloven in een inclusieve organisatie, die de kracht van diversiteit gebruikt om tot nog betere resultaten te komen.
Want juist doordat we van elkaar verschillen, kunnen we tot nieuwe inzichten en betere oplossingen komen. We komen dan ook graag in contact met kandidaten die door hun achtergrond en ervaring hieraan een bijdrage willen leveren. Bij gelijke geschiktheid gaat onze voorkeur uit naar de kandidaat die de diversiteit binnen de NPO op deze wijze versterkt.
Ons kompas
De NPO is de plek voor iedereen, waar wij iedere dag van waarde zijn voor alle Nederlanders.
Zo luidt in één zin het kompas dat wij gebruiken, om als NPO op koers te blijven binnen de strategie die we samen met de omroepen hebben uitgezet. Onze publieke taak is de basis: zorgen voor een betrouwbaar, veelkleurig en toegankelijk media-aanbod voor alle Nederlanders. In ons kompas hebben we die opdracht op verschillende gebieden naar doelstellingen vertaald. Zo willen we bijvoorbeeld met onze content ook op platformen buiten de publieke omroep vindbaar zijn. En we hebben in het kompas een belangrijke plek gegeven aan de ontwikkeling van onze medewerkers en de eigen organisatie.
Onze kernwaarden
De NPO heeft dus een brede opdracht. Maar wat verbindt ons binnen de organisatie? En hoe willen we met elkaar omgaan en samenwerken? De antwoorden op die vragen hebben we verwoord in een aantal kernwaarden, te weten: Verbindend, Van waarde, Betrokken en Oprecht. Je ziet ze hieronder kort beschreven. Deze waarden vertellen wie wij zijn en waar we voor staan. Ze helpen ons om in een veranderend medialandschap relevant en toegankelijk te blijven. Zo gebruiken we de kernwaarden als toets voor onze plannen en voor de monitoring daarvan. En ook in gesprekken over persoonlijke doelen en evaluaties komen ze van pas.
Ruimte om je te ontwikkelen
Wij geloven dat we met een diverse groep betrokken en nieuwsgierige medewerkers van grote waarde kunnen zijn voor het Nederlandse publiek. Het bevorderen van professionaliteit, talentontwikkeling, inclusiviteit en persoonlijke betrokkenheid staat daarbij centraal.
Oog voor ontspanning
We vinden het belangrijk dat medewerkers zich thuis voelen bij de NPO. Dat ze zich kunnen ontwikkelen en dat ze zowel geestelijk als lichamelijk vitaal zijn. We stellen hoge eisen aan vaardigheden en persoonlijke eigenschappen, omdat we gaan voor de beste kwaliteit. Maar we hebben ook oog voor ontspanning en sociale interactie. Bijvoorbeeld tijdens de Zomer BBQ en het nieuwjaarsontbijt. Of tijdens interne bijeenkomsten, waarmee we aanhaken bij de programmering en evenementen van onze netten en zenders.

Arbeidsvoorwaarden
Onze secundaire arbeidsvoorwaarden zien er goed uit. Ze zijn vastgelegd in de CAO voor het Omroeppersoneel. We hebben een beknopte samenvatting gemaakt van de voorwaarden, die voor jouw dagelijkse werk het belangrijkst zijn.
Beknopte samenvatting
Arbeidsvoorwaarden NPOEen sociaal veilige werkomgeving
De NPO is een van de initiatiefnemers van het Mediapact Respectvol Samenwerken. Hiermee maakt de Nederlandse mediasector zich sterk voor een sociaal veilige werkomgeving voor alle medewerkers van omroepen, zenders, producenten en facilitaire bedrijven - inclusief freelancers - maar ook van deelnemers, gasten en andere betrokkenen. Het pact is een aanvulling op de acties die de NPO en de omroepen op dit gebied ondernemen, zoals trainingen, in- en externe vertrouwenspersonen en de opvolging van uitkomsten uit medewerkersonderzoek. Wil je hier meer over weten? Ga naar de site van het Mediapact.
Open voor iedereen
Ons sollicitatieproces verloopt net even anders voor stagiairs, zzp’ers en mensen met een arbeidsbeperking of een afstand tot de arbeidsmarkt.